En himmelsk drog

De kallar mig galen älskling men hämnden är ljuv
Man måste vara frisk för att bli sjuk
Mitt liv är ett sjöslag alla blundar och ber

En del människor köper kläder. En del dricker hejdlösa mängder alkohol. Jag köper musik.

Det var faktiskt länge sen, innan den här perioden började, som jag senast köpte en skiva. Jag är periodare. Jag tror det var Bruno Mars i Californien. När jag fick abstinens. Gick till stadens skivbutik och betala. Gick hem och föll dit igen.

Nu blev det Melissa Horn. Innan jag kände dig. Jag föll så hårt för ”Jag saknar dig mindre och mindre”. Och så kommer Kent i min hunger. Jag är inte rädd för mörkret. Och de gör det igen. Slukar mig med hull och hår. Varenda låt liksom flyter ihop i en perfekt symbios av musikalisk balans.

Att välja en favorit bland låtarna på denna skiva var som att välja om jag älskar sommar, vinter, höst eller vår mest. Den svenska sommaren som är så ljus och varm, och vintern som är så gnistrande, hösten som är så mysigt deppig, och våren som är så sprudlande. Men Isis & Bast talade till mig på ett direkt sätt. Inga ursäkter. (Som Kent så sällan hålls med).

Helt enkelt, jag är fast i musiken just nu. Bara dyker in i den. Omger mig. Det är en himmelsk drog. Min alldeles egna himmelska drog.

Jag är beredd
Bara låt dom komma nu
Jag är här, låt dom komma nu
Jag är grym som en grekisk gud
bara grymt mycket fulare
Låt dom komma nu
det handlar bara om tur till slut
Låt dom komma nu

One response to “En himmelsk drog

  1. JAG HAR DET! Färger på natten är min favorit.

Kommentera

