Fred på jorden tack.

Förra helgen var jag på en demonstration mot alla dessa krig som USA involverar sig i. När jag gick hem därifrån så tänkte jag för första gången sen jag kom hit att ”Bannemig, här skulle jag faktiskt kunna bo…!”.

Jag älskar mentaliteten här. Att man går ut och demonstrerar för fred på jorden (även om jag personligen tycker det är helt orimligt att det någonsin kommer bli fred på jorden, men man kan ju få drömma), spelar John Lennon’s ”Imagine” och ler och är familjärt vänliga mot människor de aldrig träffat tidigare. Det är så vackert. Jag tycker hela USA strålar utav Kent’s textrad ”Du räcker till så var den du är”. Här kan du vara vem du vill. Du kan stå för det hur mycket eller hur lite du vill. Och framförallt så sitter amerikanerna inte hemma i sofforna och gnäller – de vågar säga vad de tycker både hemma och offentligt. Jag tycker det är väldigt fint.

IMG_9263-17-2

IMG_9272-26-2

IMG_9275-29-2

peace

Kommentera

